28 december, 2008

Godbitar från online-spelesns förlovade land


Tänkte bara lägga upp länkar till två spel som jag roar mig med ganska mycket när jag inte gör annat...
Det första kallas "Bridges" och är ett logik-pussel-spel. Lite i samma genre som sudoku. Spelet går ut på att bygga rätt antal broar mellan sifferprickarna. Om man gillar kluriga spel är det här ett måste... Tyvärr så är det ganska lätta när man kommit på knepet... klarar numer de flesta av de svåraste på ca 5 minuter... Men vissa är mycket svårare än andra... :)
Det andra spelet heter "Entangeled". Det är också lite klurigt, men på ett annat sätt. Man ska trassla ut strecken så det inte finns några lösa ändar. Det finn 6 olika generatorer som skapar de olika nivåerna, och tydligen är det så att det som är lätt för mig kan vara toksvårt för dig och vise versa. Som ett extra plus så är musiken ganska så trevlig och avslappnande. Tycker i alla fall jag!
Hoppas att jag har gett er nåt trevligt att roa er med en stund om pysselinspirationen tryter någon dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar